پیام تبریکيه بمناسبت سالروز استرداد استقلال کشور
هیأت رهبری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان هیأت رهبری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

شهر کابل                                                                                                  

اسد 1387

 

هموطنان عزیز!

اجازه بدهید تا بمناسبت 89مین سالگرد استرداد استقلال کشور محبوب مان افغانستان صمیمانه ترین تبریکات و شادباش های خود را برای فرد فرد شما از صمیم قلب تقدیم نمائیم.

تاریخ کشور ما بخوبی بیاد دارد که "89"سال قبل خلقهای ستمدیده افغانستان با مبارزات ازادی خواهانه ملی ووطندوستانه خود در نبرد سوم مانند نبرد های خونین اول و دوم خویش علیه اشغالگران وستمگران انگلیس که از خود شجاعت مقاومت و قربانی های فراوان تبارز داده بودند. به رهبری شاه امان الله خان  شاه وطندوست و ترقی خواه افغانستان پرچم ازادی و استقلال کشور را در قلب پرشور اسیا به اهتزاز در آورد و می شود که بخشی از " بیداری اسیا" بشمار اید.

نهضت فراگیر به حماسه ها و قهرمانی های شخصیت های ملی ،سیاسی ووطندوست راه ازادی مانند وزیر محمد اکبر خان ، ملا مشک عالم،امین الله خان لوگری ،کاتب هزاره ، محمد زمان خان، میر مسجدی خان کوهدامنی ، محمد جان خان وردگ ، محمد عثمان خان تگابی و غیره مبارزین ملی مباهات نموده که جانبازی های ان ها در کنار مردم ازادی خواه افغانستان ،صفحات درخشان تاریخ کشور ما را می سازد.با گذشت "89" سال می شد که افغان ها امروز در قطار کشورهای پیشرفته و مترقی جهان قرار می داشت اما بنابر موجودیت حکومت های نا کار امد و ادامه مداخلات دشمنان مردم افغانستان در همدستی با عقب گرایان ضد ترقی و ضد دموکراسی داخلی ، افغانستان نتوانست راه ترقی و تحولات دموکراتیک را دنبال کند. و هر گاه که راه تحولات ترقی اقتصادی ، اجتماعی را انتخاب کرده با ضدیت دشمنان داخلی ،منطقوی و جهانی مردم افغانستان مواجه گردیده است .

افغانستان شش سال بعد از طالبان هنوز هم از ستم تروریزم ،مواد مخدر ، فساد اداری ، فقر، بیکاری ،خشونت و نا امنیتی ها رنج می برد و مداخلات دشمنان افغانستان در تمام اشکال ان ادامه دارد و بحران امنیت هر روز در کشور بدتر و پیچیده تر می شود. و فاجعه افرینی تروریستان و عملیات های غیر کوردینه شده نیرو های ایساف و ائتلاف بین المللی مبارزه علیه تروریزم با قوای مسلح کشور جان صدها تن از افراد ملکی را بکام خود می کشد. و صدها خانواده را در غم وابستگان شان می نشانند.

از استرداد استقلال کشور در شرایطی تجلیل بعمل می اید که چالش های عمده حیات مردم ما را تهدید می کند . و با گذشت هر روز فاصله میان فقر و ثروت و فاصله میان مردم و دولت هر چه بیشتر می گردد.

نهضت فراگیر باور کامل دارد که تامین اتحاد ، وحدت و همبسته گی نیرو های ملی و دموکراتیک کشور میتواند حضور فعال سیاسی این نیرو ها را در جهت متحول ساختن دولت برای تحقق دموکراسی ، عدالت اجتماعی ،ترقی و پیشرفت کشور تضمین نماید. و تلاش انفرادی بمثابه قطره ای خواهد بود برای بیابان پهناور و خشکیده.

نهضت فراگیر و دموکراسی و ترقی افغانستان یکبار دیگر وفاداری و اماده گی خود رادر امر اتحاد و همبسته گی نیرو های ملی و  دموکراتیک تا سرحد ، اتحاد ، ائتلاف ،وحدت سازمانی و ایجاد جهبه وسیع ملی و مهینی اعلام می دارد.

نهضت یکبار دیگر روز استرداد استقلال کشور را برای تمام هم وطنان ازادی دوست از صمیم قلب تبریک گفته رفاه ،سعادت انها و ترقی کشور عزیز ما را از بارگاه خداوند (ج) ارزو می نماید.

 

 

هیأت رهبری نهضت فراگیر دموکراسی

و تــــرقـــــی افــــــــغــــــانســـــــــــــتـان


August 18th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها